Lezyne Pressure Over Drive tubeless baanpomp review |off-road.cc

2022-09-09 21:43:22 By : Ms. Cisy Pei

Lezyne's Pressure Over Drive, een iets meer portemonneevriendelijke optie voor het digitale model, is een goed gemaakte tubeless boosterpomp die tubeless banden met betrouwbaar gemak plaatst.Hoewel het niet perfect is, is het relatief goed geprijsd en maakt het een overtuigende zaak als een van de beste vloerpompen.11 gereedschappen die elke fietsmonteur thuis zou moeten hebbenDe Pressure Over Drive rockt een constructie van staal en aluminium, afgezien van het mooi gevormde houten handvat.Bovenop de grotere secundaire kamer zit de analoge meter, terwijl een indrukwekkend lange, met nylon versterkte gevlochten slang zich aan het andere uiteinde bevindt.De pomp maakt gebruik van Lezyne's Presta en Schrader compatibele ABS-1 Pro opschroefkop.Alles past in een vrij netjes pakket, omdat de slang om het handvat loopt en het hoofd in een kleine haak aan de basis zit, door de voetbediende luchtontgrendeling.> Koop nu: Lezyne Pressure Over Drive Floor Pump van Merlin Cycles voor £ 124,99 De ABS-1 Pro is nogal slim in zijn ontwerp.Om over te schakelen van Schrader naar Presta, wordt de ingebouwde adapter losgeschroefd en kan deze worden omgedraaid om het gewenste ventieltype aan te passen.Aan de achterkant is er een handige ventielverwijderaar en er is een drukontlastingsknop aan de zijkant om die bandenspanning te verfijnen.Mijn eerste indruk van deze pomp is dat hij, van zijn nette slang netjes tot zijn voetbediende roestvrijstalen ontluchter, erg ergonomisch is.Het houten handvat voelt prettig aan en biedt veel grip en de voet biedt net genoeg steun om te voorkomen dat de pomp omvalt terwijl je wegpompt.De magie van de Pressure Over Drive is dat hij in de eerste plaats is ontworpen om de vaak zware taak van tubeless banden opblazen een beetje gemakkelijker te maken, door zeer snel grote lucht in de band te brengen zodat deze probleemloos zit.Het is ook vrij gemakkelijk in de omgang, je tilt gewoon de voetbediende hendel in de 'omhoog'-stand om de secundaire kamer op te blazen (ik ga meestal naar 60 psi) en druk op de hendel.Het vuurt vervolgens een continue en langdurige luchtstoot in de band totdat deze op zijn plaats zit.Zoals eerder vermeld, is de slang op deze pomp behoorlijk lang en hoewel dat in het begin misschien niet veel betekent, kun je goed uit de gevarenzone komen.Het is een klein pluspunt, maar ik blijf graag zo ver weg van tubeless banden als ik de hielen plaats om te voorkomen dat ik bedekt word met afdichtmiddel of voor het geval er iets onverwachts gebeurt.Dankzij de smalle primaire kamer kost het niet veel moeite om een ​​voldoende hoge druk te bereiken om een ​​band te plaatsen.In tegenstelling tot sommige andere op de markt, verstijft de actie niet als de druk in de kamer stijgt.Het is consistent en zacht voor de armen.Met deze pomp heb ik met succes alle soorten banden tot 2,6 inch breed en met stijve en wiebelige zijwanden gezet.Elk van deze banden heeft met gemak gezeten, hoewel, waarschijnlijk vanwege het oppompen van de secundaire kamer tot 60 psi, vaak een paar extra pompen nodig zijn om de hele hielen te plaatsen.Hoewel alles er nogal goudkleurig uitziet, is de Pressure Over Drive niet zonder gebreken.Ten eerste, wanneer u uw bandenspanning opwaardeert, moet u nog steeds die secundaire kamer vullen voordat lucht in de band begint te werken en de meter een aflezing geeft.Zo vaak moet je boven de gewenste druk pompen om de druk tussen de pomp en de band gelijk te maken om die naald in beweging te krijgen en dan aan de drukontlastingsknop hangen om terug te gaan naar je gebruikelijke instelling.Het is een extra beetje werk dat een aantal andere tubeless pompen op de markt omzeilen.Combineer dat met zijn smalle primaire kamer en het kost nogal wat moeite om een ​​band met een groot volume op de gewenste druk te krijgen.Het is alleen niet erg efficiënt als het als een gewone pomp wordt gebruikt.Een ander nadeel is dat er geen markeringen of cijfers onder de 20psi-markering zijn.Iedereen die drukken onder deze waarden uitvoert, moet een onafhankelijke manometer gebruiken voor een nauwkeurige meting.Ik heb ook ontdekt dat de meter een twee of drie psi hoog aangeeft in vergelijking met andere, dus je moet compenseren wanneer je overschakelt naar een minipomp terwijl je langs het pad loopt.Hoewel de Lezyne Pressure Over Drive je £ 150 terugbrengt, is hij niet al te slecht geprijsd voor de kwaliteitsconstructie die je krijgt in combinatie met zijn totale betrouwbaarheid.Het is ook volledig bruikbaar, met reserveonderdelen die verkrijgbaar zijn bij Lezyne.De koning van tubeless booster-trackpompen is Topeak's Joe Blow Booster, die je £ 180 terugbrengt (£ 140 wanneer getest).Net als de Lezyne is hij goed gemaakt, maar Jon ontdekte dat hij de banden efficiënter oppompt en dat je de grote kamer niet hoeft te vullen voordat hij lucht in de band pompt.Als we dan naar de andere kant van de schaal gaan, kan Lifeline's AirBlast worden opgehaald voor £ 70.Hoewel het zeker goedkoop is, heeft het niet de bouwkwaliteit van de Pressure Drive.Het is ook behoorlijk inefficiënt bij het omzeilen van de secundaire kamer, maar dat is iets dat je met deze AirBlast kunt doen.Andere pompen die boven de £ 100 zitten, worden niet geleverd met de bouwkwaliteit van de drukaandrijving.Als je op zoek bent naar een prachtig gebouwde baanpomp die betrouwbaar en gemakkelijk tubeless banden kan plaatsen, maar die een paar eigenaardigheden kan omzeilen, dan past de Lezyne Pressure Drive heel goed.Hoewel het enorm verbeterd zou zijn als het de grotere kamer zou kunnen omzeilen wanneer het niet nodig is en met meer markeringen op de meter die lagere drukken aangeven.Plaatsvervangend technisch redacteur hier op off.road.cc Liam is ook te vinden om fietsen te fotograferen en erop te rijden.Hij schuwt een enduro hier of daar niet en hij is net zo gelukkig in de winterse modder als hij het stof van de zomer verscheurt.Hallo, Deze pomp is getest op 29"-banden met een breedte van meer dan 2,4" van verschillende merken op een aantal verschillende velgen.Ik zou het ermee eens zijn te zeggen dat het basispompgedeelte hiervan voor hogere drukken is, hoewel er niets op de site van Lezyne wordt vermeld.Hoe dan ook, hij zit lekker met knobbelige banden, maar de smalle hoofdpomp betekent dat het even duurt om dikkere banden op druk te krijgen.Hoewel ik het niet met zekerheid kan zeggen omdat het niet met dergelijke banden is getest, kan ik me voorstellen dat het efficiënter zou zijn met dunnere wegbanden.Bedankt voor de opmerking!Ik heb een oude versie van deze pomp zonder de secundaire kamer en het is echt een racefietspomp, ontworpen voor hogere drukken.Is dit getest op racefietsbanden met verschillende velgen en banden?Omdat je in het offroad-gedeelte bent, lijkt het niet zo?Ik ben ook doodsbang als ik de schakelaar op mijn topeak turbibooster X indruk, ik hou er niet van om in de buurt te zijn vanwege het ZEER harde geluid wanneer de kraal zit.Ik probeer in een andere kamer te zijn tegen de tijd dat het knalt.Ik heb nog nooit opgeblazen met sealant erin, veel te riskant.Na vele mislukte pogingen, en behoorlijk warm en zweterig wordend, herhaaldelijk onder druk zetten van de turbobooster, merkte ik dat een beetje tijd en moeite besteden aan het zo ver mogelijk uit de put trekken van de kralen, dat ik mijn swlabe zeepachtige dingen nog niet heb hoeven gebruiken vanwege deze ontdekking, met mijn 3inch banden.Ik heb een oude versie van deze pomp zonder de secundaire kamer en het is echt een racefietspomp, ontworpen voor hogere drukken.Is dit getest op racefietsbanden met verschillende velgen en banden?Omdat je in het offroad-gedeelte bent, lijkt het niet zo?Ik heb een oude versie van deze pomp zonder de secundaire kamer en het is echt een racefietspomp, ontworpen voor hogere drukken.Is dit getest op racefietsbanden met verschillende velgen en banden?Omdat je in het offroad-gedeelte bent, lijkt het niet zo?off-road.cc Redactionele en algemene vragen: info@off-road.cc Reclame en commercieel: sales@off-road.ccMountainbike, bikepacking en gravelbikes.Recensies, koopadvies en nieuws.off-road.cc is toegewijd om u de beste dekking van alle offroad-ritten te biedenOnze zustersite voor racefietsen... road.cc Onze zustersite voor e-bikes... ebiketips.co.uk